Tuesday, May 16, 2006

Nezačni zase zvracet

" Kalle," nabádal ho Kvant.
Otevřely se dveře a vešel Martin Beck. Kristiansson honem vstal a po chvíli vstal i Kvant.
Martin Beck na ně kývl a tázavě se podíval na Gunvalda Larssona.
"To ty tady tak křičíš? Jakoupak to má cenu na kluky křičet?"
"To bych řek, že má," ohradil se Gunvald Larsson."Já křičím konstruktivně."
"Konstruktivně?"
"Přesně tak. Tihle dva troubové..."
Sám se přerušil a změnil slovník.
"Tady tihle kolegové jsou jediní svědci, který máme. A teď poslouchejte, co vám řeknu! V kolik jste přišli na místo činu?"
"V jedenáct hodin a třináct minut," řekl Kvant."Přesně. Zjistil jsem si čas podle svého chronometru."
"No vida, chronometru! Přesně v tu dobu jsem seděl tady, co sedím teď," pokračoval Gunvald Larsson."Zprávu jsem dostal v jedenáct hodin osmnáct minut. Když budeme počítat hodně velkoryse, tak vám to mohlo trvat půl minuty, než jste zprávu odvysílali, a ústředna mi ji předala v patnácti vteřinách, takže ještě pořád zbývají čtyři minuty. Co jste ty čtyři minuty dělali?"